marți, 5 iulie 2011

Sistemul si BAC-ul - varianta 2011

Mi-am inceput ziua bine, desi de 2 nopti dorm doar cateva ore, ca in rest stam la povesti. Eu cu jumatatea, nasii si burlacul.
Intru zilnic sa vad ce mai este nou pe aici, iar azi Aletzsa m-a intampinat cu o postare deloc pe placul meu. Ma gandeam ca este o fata realista si isi da seama ca nu sistemul este de vina pentru ceea ce se intampla in momentul de fata in licee. Dar se pare ca m-am inselat. I-am dat argumentele necesare pentru parerea mea si m-am enervat, desi ziua mea se arata insorita. Asa ca am revenit la mine sa imi spun of-ul.
Mi se par aberante toate comentariile parintilor cum ca sistemul este de vina. Da, vorbesc despre BAC 2011, asta daca nu v-ati prins deja DIN TITLU! Jalnic. Ce treaba are sistemul ca generatia asta ce vine tare din urma nu invata?! Cum de promovabilitatea la Bac, in procente bineninteles, a fost cea mai mare (din toata tara) in cele 3 judete in care nu au existat camere de luat vederi? Ce alta dovada le mai trebuie parintilor incapatanati ce isi vad copilasii ca niste mici genii neindreptatite de un sistem ce ar fi trebuit aplicat de la incepul inceputurilor, ca BAC-ul a devenit doar o bataie de joc a pustilor ce nu stiu altceva decat Mall, Facebook si haine de firma?!
Nu esti tu in stare sa inveti la 3(!!) materii timp de cateva luni pentru a lua macar o nota de trecere? Nu draga, tu esti un inteligent neindreptatiti ce a luat nota 1.50, 1.75, 2 si 3! Un copil neindreptatit este cel care a luat 7, desi stia ca a facut de 9!
Uite un comentariu ce face toti banii si ce spune multe: "Ati auzit parintii:COPILUL MEU S_A PREGATIT,ESTE F.INTELIGENT(A),DAR SISTEMUL ESTE DE VINA! Asa e:sistemul este de vina pentru ca copii nostri nu invata.Pentru ca relaxarea din pauze inseamna 10 min. de imbratisari-saruturi-mangaieri,pauza mare inseamna o partida de sex.Vacantele mici inseamna chiuretaje iar vacanta mare inseamna...o noua mamica!Dupa ce vine acasa de la "SCOALA"vine recompensa de la paintii in sute de lei sau euro,sa se poata "RELAXA COPILUL DUOA STRESUL DE LA SCOALA! AFERIM paintilor!Sistemul e de vina,nu?!!!" (ioanraul, stirileprotv.ro)
Scuze jalnice pentru a nega ca aceste specimene ce intr-o zi o sa conduca tara, nu sunt in stare sa lege 2 cuvinte.
Suntem o tara de analfabeti, asta suntem.
Ei bine, eu am de gand sa revin la ziua insorita ce mi se anunta, asa ca uite ceva FUNNY, ca sa nu incheiem urland unii la alti si justificandu-ne pentru gandirea noastra, ca nu ajungem nicaieri. Pin It

5 comentarii:

  1. Scuze ca te-ai enervat. Nu zic ca nu ai dreptate. Oricum orice parinte isi apara copilul. asa e natura umana. Dar i-a gandeste-te ca la tara, de exemplu. se inchid scoli pt simplu fapt ca nu-s profitabile sau mai grav, pentru ca se darama. ministerul nu acorda fonduri de renovare. profesorii trebuie sa isi plateasca ei manualele dupa care trebuie sa invete elevul, sa cumpere pana si creta si buretele din salariile lor.
    Bursele de merit (pt elevi) nici nu stiu daca mai exista sau daca mai sunt sunt foarte mici.
    eu zic sa te uiti si la ce a facut ministerul pt sprijinirea educatiei.atata tot.
    recunosc ca avem unii copii prosti si unii foarte prosti, dar aia sunt majoritari cocalari si pitzi, ajunsi asa din ce cauza??in fine. nu o sa te mai enervez.
    si te trec Emma in blogroll. felicitari pt curajul iesirii din anonimat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ale, stii ce am invatat eu in acesti (aproape) 24 de ani? Cei carora le este cel mai greu in viata, aceia se zbat sa invete si sa isi termine liceul cu o nota mare ca sa poate pleca din sat intr-un loc mai bun. Cunosc multe cazuri de genii nascute la tara, in acele satuce uitate de lume. Da, ai dreptate, ar trebui pus la zid ministerul pentru tampeniile cu scolile inchise, lipsa de fonduri pentru renovari, lipsa cartilor si a tuturor celor necesare, dar nu cred ca lipsa unei bucate de crete si a unui burete sau a unui manual te poate face sa iei note atat de rusinoase.
    Esti la scoala, nu intelegi, intrebi profesorul de 2-3-5-10 ori pana intelegi, ca doar d'aia e acolo.
    Bine, aici nu vorbim de acei copii ce au traiat pana la 18 ani la stane, care nu sunt in stare sa formuleze o propozitie su subiectul si predicatul la locul lor. Acelea sunt cazuri separate, si nu cred ca sunt mai mult de 10-15% (foarte ingrijorator si asa). Acei 53% sunt formati din acei 10-15% + cocalari si pitzi, ce nu au in cap de cat tampeni, numai scoala nu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Hai sa nu ne mai certam. in fine... in seara asta pe antena 3 este o emisiune a lui Gandea fix pe subiectul asta. daca poti uita-te. eu asta o sa fac si comentam dupa. nu zic ca numai tu dreptate sau numai eu. adevarul e intotdeauna la mijloc. te-am pupacit


    si app. eu intodeauna am fost un copil mediocru la invatat.

    RăspundețiȘtergere
  4. Gadea are de 2 zile emisiune cu referire la BAC, dar din pacate nu am stat prea geana pentru ca am discutat cu gasca mult pe tema acestui subiect. Pe Gadea il auzeam usor in fundal :)
    Si eu la fal ce tine, am fost un elev nu de 10, ci de 6-7, si cate un 8-9 din ani in pasti.
    In fine, am incheiat subiectul.
    Ma mut la tine pe blog sa insir si pe acolo un comment :*

    RăspundețiȘtergere
  5. ce-mi place ca vorbim pe blogul celeilalte.... mai lipseste Anca!

    RăspundețiȘtergere